Çalışma belgesi nasıl alınır? E-Devlet'ten çalışma belgesi sorgulama
Kişinin çalıştığı yıl, gün sayısı ve işiyle ilgili istenen bilgiye çalışma belgesi ile ulaşılabilir. Peki çalışma belgesi nasıl alınır? İşte e-Devlet üzerinden çalışma belgesi sorgulama...
Çalışma belgesi, çalışanın işe başlama, işten ayrılma tarihinin yer aldığı belgedir. Bu belge kişinin iş başvurusunda hangi kurumda, ne kadar süre çalıştığını öğrenmek için gereklidir.
Peki, Çalışma Belgesi Nasıl Alınır?
Bu belge çalışılan şirketten ya da E-Devlet üzerinden de kolayca alınabilir. Bunun için ilkönce sisteme giriş yapmalısınız. Sırasıyla, "Kurumlar" sekmesinden SosyalGüvenlik Kurumu'na gidip, açılan sayfadan "Sosyal Güvenlik Kayıt Belgesi Sorgulama" kısmına tıklamanız gereklidir.
Karşınıza çıkan "4A İşe Giriş Çıkış Bildirgesi" seçeneğine basınca çalışma belgenizi yazdırabilirsiniz.
E-Devlet'ten Çalışma Belgesi Nasıl Alınır?
E-Devlet üzerinden çalışma belgesi (çalışma izin belgesi) almak için aşağıdaki adımları takip edelim:
E-Devlet sistemine giriş yapabilmek için E-Devlet şifresi veya mobil imza gereklidir. Eğer E-Devlet şifreniz yoksa veya mobil imza kullanmıyorsanız, size en yakın PTT şubesinden E-Devlet şifresi alabilirsiniz.
E-Devlet'in resmi internet sitesine (www.turkiye.gov.tr) veya E-Devlet mobil uygulamasına giriş yapın.
E-Devlet şifresi veya mobil imza ile giriş yaptıktan sonra kimlik doğrulama işlemini tamamlayın.
"Kurumlar" sekmesinden Sosyal Güvenlik Kurumu'na gidip, açılan sayfadan "Sosyal Güvenlik Kayıt Belgesi Sorgulama" kısmına tıklayın
"4A İşe Giriş Çıkış Bildirgesi" seçeneğine basıp çalışma belgenizi yazdırın.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.