Yunanistan’da 57 kişinin yaşamını yitirdiği tren kazasıyla ilgili Yunanistan Ulaştırma Bakanlığının yayımladığı 228 sayfalık raporda, tren kazasından Yunanistan Demiryolları İşletmesi, Demiryolu Düzenleme Kurumu ve tutuklu yargılanan Larissa istasyon şefinin sorumlu olduğunu bildirdi.
28 Şubat’ı 1 Mart’a bağlayan gece, Yunanistan’ın Tempi Bölgesi’nde meydana gelen 57 kişinin yaşamını yitirdiği tren kazasıyla ilgili Yunanistan Ulaştırma Bakanlığının 228 sayfalık raporu kamuoyuna açıldı. Ulaştırma Bakanlığının raporunda, Yunanistan’da bulunan demiryolları, demiryolları uyarı sistemleri ve sinyalizasyon altyapısının kesinlikle yenilenmesi gerektiğinin altı çizildi ve tren kazasının hem teknik yetersizliklerden hem de insan hatasından kaynakladığını bildirdi.
İdari yönetimlerin kararlarının yetersiz oluşuna da vurgu yapılan 228 sayfalık raporda, tren kazasından OSE (Yunanistan Demiryolları İşletmesi), Demiryolu Düzenleme Kurumu ve kazada doğrudan payı bulunan 59 yaşındaki Larissa istasyon şefinin sorumlu olduğunun altı çizildi.
Yunanistan’ın başkenti Atina kentinden Selanik kentine giden OSE’ye ait yolcu treni, 28 Şubat’ı 1 Mart’a bağlayan gece yarısı Tempi bölgesinde bir yük treni ile kafa kafaya çarpışmış, yolcu treninin birinci ve ikinci vagonu çarpışmanın şiddetiyle kağıt gibi ezilmiş, üçüncü vagonu ise raydan çıkmıştı. Tren kazasında 57 kişi yaşamını yitirmişti. Kaza ile ilgili bir gerçek ise Yunanistan’da infiale neden olmuştu. İki trenin çarpışma öncesi kilometrelerce aynı hat üzerinde birbirine doğru seyir halinde olduğu ortaya çıkmıştı. İnsan hatası kaynaklı olduğu kesinlik kazanan tren kazası sonrası Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Kostas Karamanlis istifa ederken, 59 yaşındaki Larissa istasyon şefi ise tutuklu yargılanmaya başlanmıştı.