Tüketim sürecinde buna bağlı olarak ortaya çıkan sorunlar karşısında tüketicinin ''Temel Tüketici Hakları'' vardır.
İşte sorunlar karşısında kullanabileceğiniz tüketici haklar;
Temel İhtiyaçları Karşılama Hakkı
Her tüketicinin yaşam için gerekli asgari ihtiyaçları karşılanmalıdır.
Sağlık ve Güvenliğin Korunması Hakkı
Güven ve sağlık içinde yaşam için her türlü destek tüketiciye ulaştırılmalıdır.
Ekonomik Çıkarların Korunması
Tüketiciye seçim yapma imkanı verecek çeşitlilikte mal ve hizmet uygun fiyat ile sunulmalı sonrasında ise destek devam etmelidir.
Bilgi Edinme Hakkı
Tüketiciler gerekli bilgilere ulaşabilmelidir. Yanıltıcı reklam ve etiketlerden korunmalıdır.
Eğitilme Hakkı
Tüketici bilincine sahip olmak amacıyla eğitim hakkı verilmelidir.
Tazmin Hakkı
Satın alım sonrasında tüketici zarara uğramış ise mal veya hizmet yeniden kendisine ulaştırılmalıdır.
Örgütlenme ve Temsil Edilme
Tüketici haklarını korumak için kamu kurumlarında temsil edilmelidir.
Tüketici hakları, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile güvence altına alınmıştır.
Ayıplı mal karşısında tüketicilerin sahip olduğu haklar, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 11. maddesinde düzenlenmiştir. Bu haklar;
Sözleşmeden dönme,
Ayıp oranında indirim isteme,
Ücretsiz onarım,
Misliyle değişim isteme olarak kendini göstermektedir.