Başkentte 5 yeni metro hattı için çalışma sürüyor

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Dikimevi-Natoyolu Metro Hattı’nın yanı sıra projesi sıfırdan hazırlanan 4 farklı metro projesi için çalışmalarını yoğunlaştırdı. M6 Çayyolu-Sincan, M2 Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca ile M4 Şehitler-Ovacık Uzatma Hatları ve M5 Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı projeleri hayata geçiriliyor.

EK
Ersin Küçükbarak
YAYINLAMA
18 Şubat 2024 15:35
GÜNCELLEME
18 Şubat 2024 16:03
Başkentte 5 yeni metro hattı için çalışma sürüyor
EK
Ersin Küçükbarak

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş yeni metro projelerini “Başkentte işler rayında” sloganıyla duyurdu.

Nüfus ve araç sayısındaki artışa paralel olarak artan trafiğe karşı harekete geçen ve sıfırdan yeni metro projeleri hazırlayan Ankara Büyükşehir Belediyesi, yıllar sonra Başkente kazandırılacak yeni metro hatlarının çalışmalarına hızla devam ediyor.

Toplamda 50,65 kilometrelik 5 yeni metro hattı

Başkentte raylı sistem ağı 5 yeni metro hattı projesiyle genişleyecek.

Dikimevi-Natoyolu (Mamak), M2 Koru-Bağlıca ve Koru-Yaşamkent, M4 Şehitler-Ovacık, M5 Kızılay-Dikmen ve M6 Çayyolu-Sincan hatları tamamlandığında Ankara toplam 50,65 kilometrelik raylı sistem hattına kavuşacak.

Mamak’ta ihale yeniden yapılacak

12 yılın ardından Başkentte yapımına başlanacak ilk metro projesi olan ve projesi sıfırdan ABB tarafından hazırlanan Dikimevi-Natoyolu (Mamak) Metro Hattı 7,4 kilometre uzunluğunda olacak.

A1-AŞTİ-Dikimevi Ankaray Hattı’nın Ankara’nın doğusuna doğru uzatılmasını öngören proje; Abidinpaşa, Aşık Veysel, Tuzluçayır, General Zeki Doğan, Fahri Korutürk, Cengizhan, Akşemsettin ve Natoyolu ismini taşıyan 8 ayrı istasyondan oluşacak.

Önyeterlilik aşamasının ardından şartları sağlayan 9 firmanın katıldığı yapım ihalesi; en düşük teklifin hesaplanan yaklaşık maliyetin yüzde 55 gelmesi sebebiyle iptal edilmişti. En kısa sürede yeniden yapılacak olan ihalede bu kez yaklaşık maliyete daha yakın bir fiyata ulaşılması hedefleniyor.

Yaşamkent ve Bağlıca’ya konforlu bir ulaşım sağlanacak

Öte yandan, 2014 yılında işletmeye açılan M2 Kızılay-Çayyolu Hattı, Yaşamkent ve Bağlıca’ya doğru uzatılacak. Otobüs aktarmaları ve araç trafiğini azaltacak projeyle yolculara daha konforlu ulaşım sağlanırken zamandan da tasarruf edilecek.

Projenin hayata geçirildiğinde sonra Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca kılçık hatlarına hizmet edecek Koru İstasyonu’ndan hat ikiye ayrılacak. Koru-Bağlıca hattı güzergâh üzerinde yer alan üniversiteler bölgesine de ulaşım kolaylığı sağlayacak.

9,63 kilometre olarak planlanan hattın 5 istasyondan oluşması öngörülüyor.

Keçiören metrosu Forum’a uzayacak

M4 Keçiören Hattı, son istasyon olan Şehitler’den başlayarak depo sahasının yer alacağı Ovacık (Forum) bölgesine uzatılacak. Bu aksta yer alan Sanatoryum Hastanesi, Ufuktepe ve Ovacık bölgelerine hizmet verecek olan hat, ulaşımı kolaylaştıracak.

Proje, 4 istasyon ve 7,69 kilometreden oluşacak.


14,3 kilometre 11 istasyondan oluşacak

Esat, Kuğulu Park, Dikmen Vadisi, Çetin Emeç, Öveçler, Dikmen, Malazgirt, Keklikpınarı, Akpınar, Atatürk Sitesi ve Oran Şehri olmak üzere 11 istasyondan oluşması planlanan M5 Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı ise 14,3 kilometre uzunluğunda  olacak.

Çayyolu ve Sincan hatları birleşiyor

Başkentin ilk ring metro hattı ise proje çalışması gerçekleştirilen Çayyolu (M2)- Sincan (M3) Birleşim Hattı (M6) olacak.

Çayyolu- Sincan hatları arasındaki geçiş süresini kısaltıp Başkentray ve YHT hatlarıyla da entegrasyonu sağlanacak olan bu yeni hat 10 kilometre uzunluğunda ve 5 istasyondan oluşacak.

Bu hat sayesinde 70 dakika süren Çayyolu ve Sincan arasındaki yolculuk süresi 25 dakikaya inecek.

Yorumlar (0 yorum)
Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa