Türkiye enflasyonla mücadele ediyor.
Talepten kaynaklanan fiyat artışlarını düşürmeye çalışan ekonomi yönetimi, bir yandan faizleri yükselterek kredili alışveriş maliyetini yükseltirken diğer yandan taksit sayılarını azaltıyor.
Buna rağmen seçim ayında beyaz eşya satışları hızlandı.
Türk Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) verilerine göre, Mart ayında geçen yılın Mart ayına kıyasla iç satışlar yüzde 24 arttı.
3 milyon adede inen üretim, geçen yılın Mart ayına kıyasla yüzde 2 oranında azaldı.
Gerilemeye devam eden ihracatta ise yüzde 11 seviyesinde daralma yaşandı.
2024 yılının ilk üç ayında yurt içi beyaz eşya satışları geçtiğimiz yıla göre yüzde 28 artış gösterdi.
Beyaz eşya sektöründeki ihracat düşüşü ise devam ederken, bu dönemde de yüzde 5 oranında geriledi.
2024 yılı ilk çeyreğinde altı ana üründe yurt içi ve yurt dışı 8,3 milyon adet satış gerçekleştirildi.
Bu , geçen yıla göre satışların yüzde 5 oranında artması anlamına geliyor.
Üretim miktarı da bir önceki yıla göre yüzde 1 yükseldi.
TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, sektörün rekabetçiliğini koruması için en kritik konulardan birinin maliyet baskısı olduğunu söyledi.
Özellikle Geri Kazanım Katılım Payı (GEKAP) türü uygulamalarda gerçekleştirilen yüksek artışların sektörü olumsuz etkilediğine işaret eden Sığın, GEKAP tutarlarının 2020’den bu yana 10 katına çıktığını, bunun da birim maliyetleri artırıp ihracat rekabetçiliğine olumsuz yansıdığını vurguladı.
Sığın, ihracattaki düşüşün temel nedeninin küresel pazarlardaki daralma olduğunu, iç pazardan aldıkları güç ile üretim ve istihdam seviyelerini koruduklarını ifade etti.
Bu yüzden iç pazar canlılığını sürekli kılmanın büyük önem taşıdığının altını çizen Sığın, taksitlerle ilgili düzenlemeleri şu sözlerle eleştirdi: