Stratejik bir konumda bulunan İstanbul ve Çanakkale boğazları 1936'da imzalanan Montrö Boğazlar Sözleşmesiyle günümüze uzandı.
Son olarak iki boğazın önemi Rusya-Ukrayna arasında yaşanan savaştan sonra daha da arttı.
Türkiye ise boğazlardaki seyrüseferler için bir miktar geçiş ücreti alıyor. Ücretlerin artışında ise sözleşmeden bu zamana kadar altın frangı esas alınıyor ve ona göre hesaplanıyordu.
Ancak bu kural geçen sene alınan kararla bozuldu Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından her sene 1 Temmuz itibarıyla güncellenme kararlaştırıldı.
Türk Boğazlarından uğraksız bir şekilde geçen gemilerden alınan ücretlerde 1 Temmuz itibarıyla yeni bir güncelleme yapılacak. Güncelleme sonrası ücretlerin 5.07 dolar olacak.
Boğazlardan uğraksız geçiş yapan gemilerin Altın Frank üzerinden tespit edilen ücretlerin 5.07 dolar olacağını söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "10 bin net tonajlı bir gemiyi düşündüğümüzde, bu gemi 2022 yılındaki ilk güncellemeden önce toplam 3 bin 240 Dolar ücret ödüyordu. 1 Temmuz 2024 sonrasında ise bu gemi toplam 20 bin 370 Dolar ücret ödeyecek." dedi.