Türkiye, fiyatı, konforu ve hızıyla uçağa ciddi bir alternatif haline gelen hızlı tren projeleriyle ilgili gelinen son aşamayı değerlendirdi.
Sabah’ın haberine göre Bakan Uraloğlu, 2002'de 10 bin 948 kilometre olan demiryolu uzunluğunu 13 bin 919 kilometreye çıkardıklarını söyledi.
Bu süreçte, 2 bin 251 kilometre yüksek hızlı ve hızlı tren hattı inşa ettiklerini açıklayan Uraloğlu, Ülkemizi, Türkiye’yi yüksek hızlı tren işletmeciliği ile tanıştırdıklarını ifade etti.
Bakan Uraloğu, Türkiye’yi Avrupa'da 6., dünyada 8. hızlı tren işletmecisi haline getirdiklerini vurguladı.
Uraloğlu’nun verdiği bilgiye göre, Halkalı – Kapıkule Hızlı Tren Projesi'nin 153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule kesimindeki çalışmalarda fiziki ilerlemenin yüzde 82,87’ye çıktı. Altyapı işlerinin ise yaklaşık yüzde 97’si tamamlandı. Çerkezköy-Kapıkule inşaatı 2025 yılı sonunda tamamlanacak. Projenin tamamlanmasından sonra, Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresi 4 saatten 1 saat 30 dakikaya; yük taşıma süresi ise 8 saat 30 dakikadan 3 saat 30 dakikaya düşecek. Hat kapasitesi de 4 kat artarken hem yük hem de yolcu taşımacılığında büyük avantajlar sağlanacak.
Bu proje, Demir İpek Yolu güzergâhının Türkiye’den geçen bölümünün Avrupa bağlantısını oluşturan en önemli halkalarından birini oluşturuyor.
Halkalı – Kapıkule Hızlı tren hattı, toplam 229 kilometrelik güzergâhta saatte 200 kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapılabilecek şekilde inşa ediliyor.
Yapımı devam eden Ankara - İzmir Hızlı Tren Projesi, Türkiye’nin 3. büyük şehri olan İzmir'i ve güzergâhındaki Manisa, Uşak ve Afyonkarahisar'ı Ankara'ya kapı komşusu haline getirecek.
Ankara-İzmir arasındaki mevcut 824 kilometrelik demiryolunda seyahat yaklaşık 14 saat sürüyor.
Hızlı tren projesiyle iki şehir arası 624 kilometreye, seyahat süresi ise 3 saat 30 dakikaya düşecek.
Polatlı-Menemen arasında yapım çalışmaları devam eden 505 kilometrelik hattın Banaz-Eşme, Eşme-Salihli ve Salihli-Manisa olmak üzere toplam 180 kilometrelik kesimindeki altyapı işleri sürüyor.
Bursa da, yeni projeyle Ankara-İstanbul YHT hattına bağlanacak.
Bu amaçla, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli arasında saatte 200 kilometre hıza uygun çift hatlı, elektrikli ve sinyalli 201 kilometre uzunluğundaki hızlı tren hattı inşa çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor.
Proje tamamlandığında hem Ankara-Bursa hem de Bursa-İstanbul arası yaklaşık 2 saat 15 dakikada gidilecek.
Ankara - İstanbul Süper Hızlı Treni Projesi ile Ankara ve İstanbul arasında daha hızlı ve ekonomik ulaşım imkânı sağlanacak.
Ankara İstanbul Süper Hızlı Treni, Ankara-Beypazarı-Narlıhan-Akyazı üzerinden Adapazarı ve Kocaeli'ne oradan da İstanbul Söğütlüçeşme'ye uzanacak.
Süper Hızlı tren hattı 344 kilometre uzunluğunda olacak.
Proje kapsamında, 14 kilometre uzunluğunda 19 viyadük ile 120 kilometre uzunluğunda 52 tünel yapılacak.
Süper Hızlı Tren (SHT) saatte 350 kilometre hıza ulaşabilecek. SHT ile Ankara-İstanbul arası 80 dakika yani 1 saat 20 dakika sürecek.
Malatya-Narlı, Eskişehir-Antalya, Kırıkkale-Delice-Çorum ve Delice-Çorum-Samsun Hızlı Demiryolu Projelerinin de yapımı için planlama devam ediyor.