BYD, Volkswagen'in Çin pazarındaki 15 yıllık liderliğine son verirken yüzde 62’lik büyüme sağladı.
Çinli firma dünyada agresif büyüme stratejisinin parçası olarak Macaristan’a fabrika kurma kararı aldı.
Türkiye’nin Çin yapımı araçlara getirdiği ilave gümrük vergisi kararı sonrası BYD, avantaj sağlayabilmek için Avrupa’da ikinci üretim üssü olarak Manisa’yı seçti.
BYD’nin 1 milyar dolarlık yatırım kararına ilişkin imzalar da atıldı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır ve BYD Yönetim Kurulu Başkanı Wang Chuanfu’nun katıldığı imza töreni Cumhurbaşkanlığı Dolmabahçe Çalışma Ofisi'nde gerçekleştirildi.
BYD'nin Türkiye seçimi, dış basına da yansıdı.
Fransız yayın kuruluşu France24, Çin'in elektrikli araç devi BYD'nin yatırım için Türkiye'yi seçtiğini duyurdu.
Fiat ve Renault gibi büyük otomobil üreticilerinin 1970'lerin başında Türkiye'de fabrika açtığını hatırlatan France 24 bunu Ford, Toyota ve Hyundai gibi büyük şirketlerin izlediğini aktardı.
İngiliz Financial Times ise, Avrupa'daki üretimini artırmayı ve yurtdışı büyümesini sürdürmeyi hedefleyen Çin'in en büyük otomobil üreticisi BYD’nin Türkiye'de elektrikli araç fabrikası kurmak için 1 milyar dolarlık bir anlaşma imzaladığını yazdı.
Üretime 2026'nın sonunda başlanması ve yaklaşık 5 bin kişiye doğrudan iş yaratılmasının beklendiğine işaret eden Financial Times, Warren Buffett destekli BYD'nin, Tesla'dan sonra dünyanın en büyük ikinci elektrikli araç üreticisi olduğunu paylaştı.
İngiliz haber kuruluşu; Hyundai, Toyota, Renault ve Ford gibi yabancı şirketlerin de Türkiye'de üretim yaptığını okuyucularına iletti.
Japonya'nın köklü gazetelerinden Nikkei ise, BYD'nin, Türkiye'de yabancı bir üreticiye ait ilk elektrikli araç fabrikasını açacağına dikkati çekti.
Tesisin 2026 yılı sonundan önce üretime başlayacağını yazan gazete, bunun Çinli firmanın Avrupa'daki ikinci ihracat üssü olacağını ifade etti.
Gazete, Türkiye’nin Toyota, Ford, Renault ve Hyundai gibi pek çok küresel markaya üretim ve ihracat üssü olarak ev sahipliği yaptığını da ifade etti.
BBC de yayınladığı analiz haberinde, Çin araçlarının ithalatına yüzde 40 ek gümrük vergisi koyan Türk hükümetinin ülke otomobil üreticilerini desteklemek için harekete geçtiğini bildirdi.
Avrupa Birliği ile ABD'nin de Çinli otomobil üreticilerine ek vergi uygulama kararı aldığı hatırlatılan haberde, BYD’nin yatırım kararının ilave veri kararı sonrası geldiğine işaret edildi.
Hong Kong merkezli haber kuruluşu South China Morning Post, BYD'nin Avrupa'ya açılmak için Türkiye'yi tercih ettiğini belirtti.
Bu yatırımın BYD'nin, Avrupa Birliği'ne erişimini kolaylaştıracağını kaydeden SCMP, Türkiye'de geçen yıl otomobil satışlarının yüzde 7,5'ini elektrikli araçların oluşturduğunu ve bu pazarın markaların dikkatinden kaçmadığını da okuyucularına iletti.