Martı TAG isimli paylaşımlı yolculuk sisteminin kurucusu Oğuz Alper Öktem, Hazine ve Maliye Bakanlığına yaptığı çağrılardan sonuç aldı. Oğuz Alper Öktem, sistemi resmi olarak Gelir İdaresi Başkanlığına vergilendirerek, taksicilerin sistematik olarak baskı kurduğu on binlerce Martı TAG sistem sürücüsünü güven altına aldı.
Martı TAG vergilendirildi: Resmi adım atıldı
Hazine ve Maliye Bakanlığı, Martı TAG paylaşımlı yolculuk sisteminin kurucusu Oğuz Alper Öktem'in ısrarları üzerine, bu sistemin resmi olarak vergilendirilmesine karar verdi.
Öktem'in mücadelesi sonuç verdi
Martı TAG sisteminin kurucusu Oğuz Alper Öktem, Hazine ve Maliye Bakanlığına yaptığı yoğun çağrılarla dikkat çekti. Öktem'in girişimleri nihayet sonuç verdi ve paylaşımlı yolculuk sistemi resmi olarak vergilendirilerek yasal bir zemine oturtuldu. Bu adım, taksicilerin sürekli baskısı altında kalan on binlerce Martı TAG sürücüsünün güvenliğini sağlamaya yönelik önemli bir gelişme oldu.
Martı TAG, kullanıcıların paylaşımlı araçlarla seyahat etmelerini sağlayan bir mobil uygulama. Uygulama, şehir içi ulaşımda alternatif ve çevreci bir seçenek sunarak, kullanıcıların hem ekonomik hem de hızlı bir şekilde yolculuk yapmalarına imkan tanıyor. Martı TAG, özellikle büyük şehirlerdeki trafik sorununa çözüm üretmeyi hedeflerken, aynı zamanda karbon ayak izini azaltmayı amaçlıyor.
Vergilendirme ile gelen güvence
Martı TAG'ın Türkiye Cumhuriyeti devleti tarafından vergilendirilmesi, söz konusu sistemi kullanan sürücülerin yasal haklarını koruma altına alma, her türlü şehir eşkıyalığından ve zorbalıklardan kurtarmayı hedefliyor. Oğuz Alper Öktem, bu kararın alınması için uzun süredir mücadele ediyordu. Bakanlığın bu kararı, paylaşımlı yolculuk sisteminin resmi olarak tanınması ve denetlenmesi anlamına geliyor. Böylece sürücüler, vergi yükümlülüklerini yerine getirirken aynı zamanda güvence altında çalışabilecekler.
Taksicilerin baskısı ve yeni düzenleme
Martı TAG sürücüleri, uzun süredir taksicilerin şehir eşkıyalığına varan baskısı altında faaliyet gösteriyordu. Resmi vergilendirme kararı, bu baskıların hafiflemesine ve sürücülerin daha rahat çalışabilmesine olanak tanıyacak. Oğuz Alper Öktem, "Bu karar, sürücülerimizin yasal zeminde faaliyet göstermesini sağladığı için çok önemli. Artık taksicilerin baskılarından etkilenmeden hizmet verebileceğiz" dedi.
Sistemin geleceği ve hedefleri
Martı TAG, vergilendirme süreci ile birlikte daha şeffaf ve denetlenebilir bir yapıya kavuşmayı hedefliyor. Oğuz Alper Öktem, gelecekte daha fazla kullanıcıya ulaşmayı ve şehir içi ulaşımda etkin bir rol oynamayı planlıyor. Sistemin, şehirlerdeki trafik ve çevre sorunlarına çözüm üretme potansiyeli büyük.
Devlet resmen tanımış oldu
Hazine ve Maliye Bakanlığının bu adımı, paylaşımlı yolculuk sistemlerinin gelecekte daha fazla desteklenmesi ve yaygınlaşması için önemli bir örnek teşkil ediyor. Martı TAG'ın vergilendirilmesi, benzer girişimlerin de önünü açarak, şehir içi ulaşımda yeni çözümler sunulmasına katkıda bulunacak.