Ankara'da sürücünün kontrolünden çıkan şehirlerarası yolcu otobüsünün E-90 karayolundaki bir üst geçidin ayağına çarpmasından mütevellit meydana gelen trafik kazasında, 9 kişi hayatını kaybetti ve 30 kişi yaralandı.
Kazaya ilişkin hazırlanan ön raporda, Elektronik Denetleme Sistemi ve Plaka Tanıma Sistemi kayıtlarının incelendiği, yolcu otobüsünde herhangi bir teknik arıza veya kusurun tespit edilmediği belirtildi. Raporda, 45 yaşındaki şoför Çetin Karayel’in şerit takibi ve şerit değiştirme kurallarına uymadığı ve kazanın oluşumunda doğrudan etkili olduğu ifade edildi.
Kazanın ayrıntıları
İzmir'e gitmek üzere Ağrı ili Doğubayazıt ilçesinden yola çıkan 04 AAV 951 plakalı ve Öz Ağrı Seç Turizm firmasına ait yolcu otobüsü, Çetin Karayel yönetiminde 9 Ağustos 2024 Cuma günü Ankara-Eskişehir kentleri arasındaki E-90 kara yolu üzerinde, Olukpınar Köyü mevkiinde kontrolden çıkmıştı.
Yolcu otobüsü, üst geçidin metrelerce kalınlıkta ve tonlarca ağırlıktaki beton ayaklarına vurmuştu. Trafik kazasında 45 yaşındaki otobüs şoförü Çetin Karayel ile birlikte 9 yaşındaki Elif Mira İlman, 10 yaşındaki Muhammet Ozan Bayar, 28 yaşındaki Suna Yaşar Bilgi, 31 yaşındaki Dilan Bayar, 32 yaşındaki Mahmut Esin, 49 yaşındaki Ayşan İlman, 54 yaşındaki Satı Polat ve 59 yaşındaki Fezile Baydar yaşamını yitirdi. Kazada ayrıca 30 kişi yaralandı.
Yaralıların durumu
Çeşitli hastanelere götürülerek tedavilerine başlanan yaralılardan ikisinin yoğun bakımda tutulduğu, yedisinin ise hayati tehlikesi bulunduğu açıklandı. Diğer yaralılar ise ayakta tedavi edilirken, bazıları için tedavi süreçlerinin sürdüğü belirtildi. Otobüsün muavini Muhammet K. ve yedek şoförü Burak D. ise tedavilerinin ardından taburcu edildi.
Kaza öncesi incelemeler ve raporun içeriği
Ankara Batı Cumhuriyet Başsavcılığı, meydana gelen 9 ölümlü trafik kazasına dair soruşturma başlattı ve bilirkişi heyeti tarafından hazırlanan ön rapor, savcılığa sunuldu. Trafik bilirkişisi, elektrik mühendisi ve makine mühendisinden oluşan beş kişilik heyetin hazırladığı raporda, Elektronik Denetleme Sistemi ve Plaka Tanıma Sistemi kayıtlarının ayrıntılı olarak ve titizlikle incelendiği belirtildi. Raporda otobüsün, Doğubayazıt çıkışından kazanın meydana geldiği Olukpınar mevkiine kadar olan yolculuğu ve mola verdiği dinlenme tesislerindeki görüntüleri incelendi. Ankara’da Mevlana Bulvarı, Armada Alışveriş Merkezi ve Temelli Karakolu güzergahındaki tüm seyirleri incelenen otobüsün, korkunç kazadan tam 10 dakika önce yani saat 04.50’de görüntülü olarak kayıtlara girdiği bilgisine raporda yer verildi. Raporda, kazada yaşamını yitiren şoför Çetin Karayel'in, şerit takip ve şerit değiştirme kurallarına uymadığı ve kazanın doğrudan bu ihlaller sonucunda meydana geldiği belirtildi. Bilirkişi heyetinin ayrıntılı incelemenin ardından nihai raporu savcılığa sunacağı kaydedildi.
Kazadan önceki görüntüler
Öte yandan, kazadan önce hem Çetin Karayel'in hem de otobüsün yeni görüntüleri ortaya çıktı. Çetin Karayel'in direksiyon başında olduğu bu görüntüler farklı sosyal medya platformlarında paylaşıldı.