İsrail’in Filistin’e saldırıları dünyada adeta turnusol işlevi gördü.
İsrailli milletvekilinin bile “kasıtlı soykırım var” dediği tabloya finansal destek veren şirketler artık gizli saklı operasyonlarını yürütemiyor.
Profesörler, modacılar, sıradan insanlar sadece Filistin’e destek verdikleri için işlerinden oluyor, işletmelere örtülü ambargo uygulanıp ciddi gelir kayıpları yaşatılıyor.
Dünya sermayesinde ciddi güç sahibi Yahudi lobisi bir de bu sahada savaş yürütüyor.
Milyonlar ise tüketimden gelen gücünü kullanarak bu lobiye, savaş yanlısı ve soykırıma destek veren markalara karşı koyuyor.
McDonalds ve Starbucks bu noktada öne çıkan markalar olarak göze çarpıyor.
Starbucks Türkiye’de pek çok kişi tarafından protesto ediliyor.
Dünyaya da yayılan bu protesto tavrı şirketin gelirlerine de yansıdı.
Nitekim, dev kahve zincirirnin üst üste iki çeyrekte de geliri düştü. Boykoy, bir de istifayı beraberinde getirdi.
Starbucks, Narasimhan'ın CEO'luk ve şirketin yönetim kurulu üyeliği görevlerinden ayrıldığını duyurdu.
Halen Chipotle üst yöneticiliği görevini yürüten Brian Niccol ise Starbucks'a başkan ve CEO olarak atandı.
Niccol, 9 Eylül'de yeni görevine başlayacak.
Açıklamaya göre, Starbucks Mali İşler Direktörü (CFO) Rachel Ruggeri'nin söz konusu tarihe kadar geçici CEO olarak görev yapacak.
Starbucks, İsrail'e destek veren uluslararası firmalara yönelik boykottan olumsuz yönde etkilenmişti
ABD'li kahve zincirinin geliri, ocak-mart döneminde yüzde 2 azalmıştı. Küresel satışları da yüzde 4 gerileyen marka, 2020 sonundan bu yana ilk kez düşüş yaşamıştı.
Nisan-haziran döneminde ise geliri yüzde 0,6 azalan şirketin küresel satışları yüzde 3 düşmüştü.