Volvo Car Türkiye, 2023 yılında 11 bin 646 adetlik satış rakamına ulaşarak tüm zamanların en yüksek satış rekorunu kırdı.
Volvo Car Türkiye, 2024 yılı için de yeni rekorlar hedeflediklerini belirtti. Yıl sonu pazar beklentilerinin 850 bin adet civarında olduğunu ancak yılın geri kalan 5 ayında satışların yavaşlayacağını öngördükleri ifade edildi.
Marka olarak 2024 yılını, 2023'ün üzerinde bir satış rakamıyla kapatmayı planlayan Volvo, bu sayede, daralan pazarda büyüyerek pazar payını artırmayı hedefliyor. Volvo, geçen yıl binek otomobil pazarında yüzde 1,2 olan pazar payını, 2024'ün ilk 7 ayında yüzde 1,42'ye çıkararak rekor bir paya ulaştı.
Markanın kompakt SUV modeli XC40'ın artık benzinli motor seçeneğiyle sunulmadığını açıklayan şirket, aracın yalnızca elektrikli EX40 ismiyle piyasada olacağını belirtti. Ayrıca, Volvo'nun sedan modellerinin Çin'de üretildiğini ve yeni yıldan itibaren bu modellerin Türkiye'ye getirilmeyeceği de vurgulandı.
Kararın alınmasında son gümrük vergilerinin etkili olduğunu vurgulanırken elektrikli sedan modeller gelene kadar Türkiye'de sedan otomobillerin satışının yapılmayacağı belirtildi.
Geçtiğimiz aylarda Çin menşeli elektrikli otomobillere getirilen yüzde 40 ek vergi, Temmuz 2024 itibarıyla Çin'den ithal edilen tüm otomobiller için geçerli hale gelmişti.
Volvo, geçtiğimiz ay dikkat çeken bir test gerçekleştirdi ve en büyük SUV modeli EX90 ile en küçük SUV modeli EX30'u karşı karşıya getirdi. Bu testin ardından Belçika üretimi Volvo EX30'un, 2025 yılında Türkiye pazarında satışa sunulacağı açıklandı.
Bu gelişmeler, Volvo'nun Türkiye pazarındaki stratejik değişimlerine işaret ederken, markanın gelecekteki hedeflerine dair önemli ipuçları sunuyor.