Türkiye İstatistik Kurumu'nun 2024 Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması'na göre, 16-74 yaş grubundaki internet kullanım oranı yüzde 88,8'e yükseldi.
e-Devlet kullananların oranı yüzde 73,7 olarak kaydedilirken, bu oran erkeklerde yüzde 80,7, kadınlarda yüzde 66,7 oldu.
İnternet üzerinden alışveriş yapanların oranı yüzde 51,7'ye yükseldi, en çok satın alınan ürünler arasında giyim, ayakkabı ve aksesuarlar öne çıktı. WhatsApp, yüzde 86,2 kullanım oranı ile en popüler uygulama oldu.
25-34 yaş grubunda bu oran yüzde 92,1 ile en yüksek seviyede iken, 65-74 yaş grubunda yüzde 25,6 ile en düşük seviyede gerçekleşti.
Bireylerin e-Devlet'i en çok kullandığı amaç, yüzde 68,6 ile kendileri hakkında saklanan bilgilere erişim oldu.
Aratılan bazı araç ve gereçler ise; yüzde 47,9 ile internet bağlantılı TV, yüzde 10,2 ile robot süpürgeler, buzdolapları, fırınlar, kahve makineleri gibi ev aletleri ve yüzde 9,7 ile akıllı saat, spor veya direnç bandı, gözlük ya da kulaklıklar, güvenlik takip cihazları olarak kaydedildi.