Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in imzasıyla 81 ile gönderilen resmi yazıya göre, 2024-2025 eğitim-öğretim yılının ilk haftasında "Çanakkale'den Gazze'ye Bağımsızlık Ruhu ve Vatan Sevgisi" temalı bir ders, temel eğitim ve ortaöğretim kademelerinde uygulanacak. Bu dersle, öğrencilerin vatan sevgisi, kardeşlik, yardımseverlik, adalet ve özgürlük gibi erdemleri öğrenmesi hedefleniyor.
Resmi yazıda, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin temel amacı, bireylere erdem, değer ve eylem ilişkisini kazandırarak "Huzurlu Aile ve Toplum" ile "Yaşanabilir Çevrede Huzurlu İnsan" hedeflerine ulaşmak olarak tanımlandı. Model, öğrencilerin milli kültüre ve manevi değerlere bağlı bireyler olarak yetişmelerini amaçlıyor.
İlkokul ve ortaokul düzeylerinde 40 dakika süreyle işlenecek dersin ana konusu, Türk ve Filistin halklarının Çanakkale Savaşı'ndaki omuz omuza mücadelesi ve Gazze'deki direniş olacak. Öğrencilere, Mehmet Akif Ersoy’un "Çanakkale Şehitlerine" ve Arif Nihat Asya’nın "Bayrak" şiirleri okunarak, Türk ve Filistin halklarının kardeşlik ve vatanseverlik bağları anlatılacak.
Ortaöğretimde de aynı ders verilecek olup, bu ders çerçevesinde Türk milletinin milli mücadele örneği, Filistin halkının bağımsızlık mücadelesi ve iki halkın Osmanlı Devleti dönemindeki kardeşlik bağı vurgulanacak. Öğrencilere Mithat Cemal Kuntay’ın "On Beş Yılı Karşılarken" ve Mehmet Akif Ersoy’un "Çanakkale Şehitlerine" şiirleri de okutulacak.
Ders sonunda, öğrencilerin ne hissettiklerini ifade etmeleri amacıyla duygusal empati ve beyin fırtınası yapılacak. Amaç, öğrencilerin hem tarihsel süreçleri anlamalarını sağlamak hem de manevi bağlarını güçlendirmek.