Münih merkezli otomobil üreticisi BMW Group, 2024 mali yılına yönelik beklentilerinde revizyona gitti ve fren sistemlerindeki sorunlar nedeniyle dünya genelinde 1,5 milyon aracı geri çağıracağını açıkladı. Bu geri çağırma, şirketin garanti maliyetlerini artırırken, BMW hisseleri açıklamanın ardından yüzde 11'in üzerinde değer kaybetti.
BMW, ayrıca Çin pazarındaki talebin zayıfladığını belirtti. Çin’deki tüketici talebinin durağanlaşması, şirketin satışlarının olumsuz etkilenmesine neden oldu. Otomotiv endüstrisinin en büyük pazarlarından biri olan Çin'deki bu düşüş, BMW'nin küresel performansını da olumsuz etkiliyor.
BMW’nin yaşadığı bu sorunlar, Almanya’nın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen’in içinde bulunduğu maliyet azaltma süreciyle aynı döneme denk geldi. Volkswagen, tasarruf önlemleri kapsamında Almanya'daki bazı fabrikalarını kapatmayı değerlendirirken, 30 yıldır yürürlükte olan istihdam koruma anlaşmasını erken sonlandırmayı planladığını doğruladı.
Bu gelişmeler, Almanya'da sanayisizleşme riskiyle ilgili endişeleri artırıyor.