MEB'den Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli için örnek ölçme araçları
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024-2025 eğitim öğretim yılında kademeli olarak hayata geçirilen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, 5. ve 9. sınıflara yönelik örnek ölçme araçlarını yayımladı. Bakanlık, bu yeni eğitim modeli doğrultusunda hazırlanan ölçme araçlarını resmi internet sitesinde erişime açtı.
Bütüncül eğitim yaklaşımı ile yeni müfredat
MEB tarafından hazırlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, öğrencileri zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki yönleriyle bir bütün olarak ele almayı hedefliyor. Bu yaklaşım doğrultusunda hazırlanan yeni ölçme değerlendirme araçları, tanılayıcı, geliştirici ve düzey belirleyici yöntemler içeriyor.
Öğretmenlere yönelik yeni araçlar
Yeni müfredatın değerlendirme yöntemlerine göre öğretmenlere çeşitli araçlar önerildi. Bunlar arasında ödevler, projeler, öğrenci portfolyoları, performans görevleri, sunumlar ve gözlem formları gibi uygulamalar yer alıyor. Ayrıca, öğrenci performansını değerlendirmek amacıyla sınıf içi tartışmalar, öz değerlendirme ve akran değerlendirme gibi araçların kullanılması teşvik ediliyor.
Ölçme araçlarının önemi
Bakanlık, yeni müfredatın ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarıyla örtüşen güvenilir ve kullanışlı araçlar geliştirmenin önemine vurgu yaptı. Bu yeni araçların, öğrencilerin gelişimsel özelliklerine uygun ve geçerli olması hedefleniyor.
Öz ve akran değerlendirme formları
MEB, 5. ve 9. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ölçme araçlarında öğrenme çıktıları ve süreç bileşenlerini dikkate aldı. Bu çerçevede, çalışma kağıtları, açık uçlu sorular ve performans görevleri gibi örnekler sunulurken, öğrencilerin kendilerini ve akranlarını değerlendirebileceği öz ve akran değerlendirme formları da hazırlandı.