Tüketici hakem heyetleri, 8 ayda 494 bin uyuşmazlığı çözdü

Tüketici hakem heyetleri 8 ayda 4,3 milyar TL tutarındaki 494 bin 114 uyuşmazlığı karara bağlarken ayakkabılara yönelik şikayetler ilk sırada yer aldı.

BY
Barış Yılmaz Muhabir
YAYINLAMA
29 Eylül 2024 15:44
GÜNCELLEME
29 Eylül 2024 20:49
Tüketici hakem heyetleri, 8 ayda 494 bin uyuşmazlığı çözdü
BY
Barış Yılmaz Muhabir

Alışverişe çıkmayanımız yoktur.

Çarşıda pazarda, hayatın içinde bir şey alı satarken çoğumuz sorunla karşılaşabiliyor.

Anlaşmazlıkları kimi zaman çözebiliyor kimi zamanda çözemiyoruz.

Ama sorununuz çözülmezse hemen yılmayın, geri adım atmayın. Çünkü Tüketici Hakem heyetleri sizi bekliyor.

Tüketici hakem heyetleri, tüketiciler ile satıcı veya sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıklarda talepte bulunulması halinde devreye giriyor.

Anlaşmazlıkları adil, hızlı, basit ve olabilecek en az masrafla çözüme bağlamayı amaçlayan Tüketici hakem heyetleri, yargı dışı karar merci olarak görev üstleniyor.

Böylece, yargının üzerindeki iş yükü de önemli ölçüde azaltılıyor.

Sorun yaşayanlar tüketici hakem heyetlerine e-Devlet üzerinden dahi başvurabiliyor.

Yani sadece telefonunuzu açarak e-Devlet hesabınıza girmeniz ve başvuru süreçlerini tamamlamanız yeterli oluyor.

Bu yılın ilk 8 ayında tüketici hakem heyetlerine 490 bin 876 kişi başvurdu.

Heyetler geçmişten gelen dosyalar dahil 494 bin 114 adet uyuşmazlığı karara bağladı. Bir başka anlatımla neredeyse yarım milyon yeni davanın önüne geçildi.

Üstelik, Tüketici Hakem Heyetlerine başvuruların yaklaşık yüzde 67'si e-Devlet üzerinden, yani elektronik olarak yapıldı.

Peki, bu yılın ilk 8 aylık döneminde tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurular ürün ve hizmet bazında değerlendirildi.

Başvurular arasında ilk sırada yüzde 13,6 yani tam 66 bin 836 başvuruyla ayakkabılara yönelik şikayetler bulunuyor.

Kredi kartı üyelik ücretine ilişkin yüzde 5,4 yani 26 bin 665 adet başvuru yapılmış.

Bunu, 24 bin 630 adet başvuru ile yüzde ( 5,01) kıyafet izledi.

Cep telefonu için 20 bin 369 adet (yüzde 4,1) şikayet geldi.

Mobilya şikayetleri yüzde 3,9 -19 bin 484 adet-, 

internet abonelikleri yüzde 3,2 -15 bin 959 adet- 

GSM aboneliği şikayetleri yüzde 2,6 (12 bin 953 adet) oldu.

Sektörel bazda  değerlendirme yapıldığında en çok başvuru 'perakende ticaret' alanında gerçekleşti. 292 bin 203 tüketici (yüzde 59,52) şikayette bulundu.

Finansal hizmetler alanında 52 bin 392 adet (yüzde 10,67)  başvuru gelirken, abonelik hizmetlerinde yüzde 9,01 yani 44 bin 261 şikayet başvurusu yapıldı.

Yorumlar (0 yorum)
Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa