Trafik sigortası sektöründe yaşanan zararlar, 2023 yılında sigorta şirketlerinin 13 milyar lira zararla yılı kapatmasına neden oldu ve bu zararın 2024 yılında 20 milyar lirayı aşması bekleniyor.
Sigorta şirketleri, kamunun belirlediği zorunlu trafik sigortası primlerinin yetersiz olduğunu savunurken ve serbest piyasa koşullarına geçilmesi gerektiğini de dile getiriyordu.
Trafik sigortasındaki bedeni hasarlar için kamu tarafından bir havuz oluşturulacak. Bu havuz, vefat ve sakatlık tazminatlarını karşılayacak.
Sigorta şirketleri, sattıkları poliçede bedeni hasarlar için belirlenen primlerin yüzde 50 ila yüzde 80 arasında bir oranını bu havuza devredecek. Ancak sigorta şirketlerinin mali yapısına göre bu oran değişiklik gösterecek.
Bu yeni sistemle, sigorta şirketleri sadece maddi hasarlardan sorumlu olacak, bedeni tazminat ödeme yükümlülükleri kamuya devredilecek.
Uygulamanın 2025 yılının ortalarında devreye girmesi planlanırken mevcut sistemde bedeni hasarlarla ilgili tazminatlar sigorta şirketleri tarafından ödenirken, bu yeni sistemle birlikte sigorta şirketlerinin yükü hafifleyecek.
2024'ün ilk döneminde sigorta şirketlerinin karşılamak zorunda olduğu bedeni hasar tazminatlarının toplamı 4,5 milyar lira olarak öngörülüyor. Bu tutarın 3,5 milyar liralık kısmı ise dava süreçlerine takılmış durumda.
Sigorta şirketleri, uzun süren davaların maliyetleri artırmasından şikayet ediyor ve bu durumun sektörde ciddi bir yük oluşturduğunu belirtiyor.