Akbank müşterileri, son dönemde yaşadıklarını iddia ettikleri mağduriyetleri sosyal medya platformları üzerinden duyurmaya başladı. Akbank ile ilgili ortaya atılan dolandırıcılık iddiaları üzerine paniğe kapılan müşterilerin hesaplarını kapatmak istedikleri görülüyor. Bazı kullanıcılar, herhangi bir talepte bulunmamalarına rağmen Akbank tarafından hazır ön kredi limitinin oluşturulduğunu ileri sürüyor. Kullanıcılardan bazıları da banka hesaplarının boşaltıldığını öne sürüyor. Akbank müşterilerinin tepkileri devam ederken bankadan dolandırıcılık iddialarına yanıt geldi.
Akbank, kendi sistemlerinde herhangi bir güvenlik açığı ve/veya veri sızıntısı olmadığını belirterek kesin bir dille bu yönde ortaya atılan iddiaların asılsız olduğunu dile getirdi. X üzerinden paylaşımda bulunan Akbank, müşterilerinin veri güvenliği prensiplerini göz önünde bulundurduklarını kaydetti. Akbank, gelişen teknolojiye uygun standartlarda hizmet sağlamaya öncelik verdiklerine dikkat çekti.
"Dolandırıcılık vakalarına karşı yoğun bir mücadele veriyoruz"
Banka tarafından yapılan açıklamada, şu ifadeler kullanıldı:
"Tüm önlemleri hızlı bir şekilde alıyoruz"
Açıklamada, müşterilerinin memnuniyetine ve güvenliğine verilen önemin altı çizilerek, tüm vakaların ayrıntılı olarak inceleme altına alındığından bahsedildi. Müşterilerin yaşadıkları mağduriyetlerin ortadan kaldırılması gibi tüm önlemlerin hızlı bir şekilde alındığı vurgulanan açıklamada, müşterilere mobil cihazlarını, mobil bankacılık şifrelerini ve kişisel bilgilerini güvence altına almaları yönünde bilgi verildiği aktarıldı.
"Müşterilere sürekli bilgilendirme yapıyoruz"
Bankanın açıklamasında, şu ifadelere de yer verildi: