Google'a ait olan Youtube'nin Türkiye ve dünyada çok sayıda kullanıcı kitlesi bulunuyor.
Video paylaşımlarının yapıldığı Youtube, kullanıcılarına iki seçenek sunuyor.
İnsanların bazıları Premium üyelik ile YouTube'ye aylık para ödemesi yaparak, reklamlardan kaçınma şansı buluyor ve böylece reklamsız bir deneyim yaşayabiliyor.
Platformu ücretsiz kullananlar içinse durum biraz faklı. Kullanıcılara reklam izleme zorunluluğu sunuluyor.
Son zamanlarda YouTube’un reklamlarda kullanılan "geç" butonunu ilk beş saniye boyunca gizleyen bir test uyguladığı yönündeki iddialar gündeme geldi.
Bu tartışmaların ardından, YouTube konuya ilişkin resmi bir açıklama yaptı.
"Reklamı Geç" butonunun kaldırılacağı iddiaları yalanlandı. Platformun yöneticilerinden Oluwa Falodun, iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirtti.
Ancak YouTube, reklamlar sırasında kullanılan "atla" butonuyla ilgili bazı değişiklikler yapmayı planlıyor.
Falodun'un açıklamalarına göre, kullanıcılar reklamların 5. saniyesinde "geç" butonunu aynı şekilde görmeye devam edecek.
Ancak platform, reklam oynatıcısındaki görsel unsurları sadeleştirerek bu butonun nasıl gösterileceği konusunda bazı güncellemeler üzerinde çalışıyor.