Ticaret Bakanlığı; Reklam Kurulu'nun, 2024 yılının ilk on ayında aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamalarla ilgili önemli kararlara imza attığını duyurdu.
8 Ekim günü yapılan toplantıda; tüketicileri yanıltıp aldatan reklamlar, bilgi ve deneyim eksikliğini istismar eden reklamlar ve ayrıca haksız ticari uygulamalar masaya yatırıldı.
Bakanlık açıklamasında, toplantıda görüşülen 202 dosyadan 185'inin reklam ve ticari uygulamalar açısından yasal düzenlemelere aykırı bulunduğu ifade edildi.
Bu aykırılıklar sebebiyle 16 milyon 865 bin 937 TL idari para cezası kesildiği ve bu dosyaların bir kısmının internet ortamındaki yasaya aykırı reklamlardan oluştuğu belirtildi.
İnternet üzerindeki bu içeriklerle ilgili olarak da 71 dosyada erişim engeli kararı alındığı vurgulandı.
1358 dosyada mevzuata aykırılık tespit edildi
Yıl boyunca toplamda 1542 dosya incelemeye tabi tutulmuş olup aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamaların önlenmesine yönelik etkin bir denetim gerçekleştirildi.
İncelenen dosyalar sonucunda 1358 dosyada mevzuata aykırılık tespit edilerek durdurma cezası verildi. Bu dosyalara toplamda 204 milyon 322 bin 410 TL para cezası uygulandı.
Alkollü içki markalarıyla özdeşleşen semboller reklam amaçlı kullanılıyor
Bakanlık, özellikle sosyal medya platformlarında alkollü içki markalarıyla özdeşleşen sembol ve işaretlerin yasaklara rağmen reklam amacıyla kullanıldığını tespit etti. Bu kapsamda da idari yaptırımların uygulandığı belirtildi.
Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin korunması amacıyla benzer denetim ve incelemelere kararlılıkla devam edileceğini ifade etti.