Starbucks'ın mali takvimine göre 29 Eylül’de sona eren üç aylık dönemde de küresel satışlar düştü.
ABD ve Çin pazarlarında dev düşüş
Starbucks’ın küresel karşılaştırılabilir mağaza satışları, Kuzey Amerika ve ABD'de yüzde 6, uluslararası pazarlarda ise yüzde 9 oranında düşüş gösterdi.
Çin'deki satışlar ise yüzde 14 gerileyerek dikkat çekti. Bu durum, küresel çapta karşılaştırılabilir mağaza satışlarının yüzde 7 oranında azalmasına yol açtı.
Gelir ve kâr beklentilerin altında kaldı
Temmuz-eylül döneminde Starbucks’ın geliri yıllık bazda yüzde 3 düşüşle 9,1 milyar dolar olarak kaydedildi.
Şirketin hisse başına kârı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 azalarak 80 sente düştü. Gelir ve kâr seviyeleri piyasa beklentilerinin altında kaldı.
Stratejik değişiklik gündemde
Starbucks’ın 2024 mali yılı boyunca küresel mağaza satışları yüzde 2 oranında düşüş gösterdi. Yıl genelinde, ABD ve Kuzey Amerika satışları yüzde 2, uluslararası satışlar yüzde 4 ve Çin satışları yüzde 8 azaldı.
Bu dönemde, şirketin geliri ise yüzde 1 artışla 36,2 milyar dolara ulaştı. Starbucks, müşteri kaybını önlemek amacıyla stratejik değişikliklere ihtiyaç duyduğunu belirtiyor.