Reklam Kurulu'ndan kasım indirimlerine 19,6 milyon TL ceza!

Reklam Kurulu, kasım ayı indirimlerine ilişkin yapılan uygunsuzluklar hakkında 151 dosyaya 19,6 milyon TL ceza kesti.

BF
Banu Fırıncılar Muhabir
YAYINLAMA
20 Kasım 2024 10:23
GÜNCELLEME
20 Kasım 2024 12:27
Reklam Kurulu'ndan kasım indirimlerine 19,6 milyon TL ceza!
BF
Banu Fırıncılar Muhabir

REKLAM KURULU CEZA YAĞDIRDI

Ticaret Bakanlığı; Reklam Kurulu’nun, kasım ayında tüketicileri mağdur eden reklam ve haksız ticari uygulamalara yönelik olarak durdurma cezaları ile beraber toplam 19 milyon 616 bin 776 TL idari para cezası uyguladığını açıkladı.

351 SAYILI TOPLANTIDA ALINAN KARARLAR

Reklam Kurulu’nun 12 Kasım 2024 tarihindeki 351 sayılı toplantısında, tüketicileri yanıltıcı ve aldatıcı reklamlara ilişkin 164 dosya incelendi. İnceleme sonucunda 151 dosyanın mevzuata aykırı olduğu tespit edilerek bu reklamlara durdurma cezası verildi ve 19 milyon 616 bin 776 TL idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Eksik bilgilendirme nedeniyle müdahale edilmesi gereken 2 dosya hakkında tedbiren durdurma, 29 dosya hakkında ise erişim engeli kararı alındı.

YIL BOYUNCA UYGULANAN YAPTIRIMLAR

2024’ün ilk 11 ayında Reklam Kurulu toplam 1.704 dosyayı değerlendirdi. Bu incelemeler sonucunda, aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulama içeren 1.509 dosyaya durdurma cezası verilirken toplamda 223 milyon 939 bin 186 TL idari para cezası ve erişim engeli yaptırımları uygulandı.

İNDİRİMLİ SATIŞLAR İÇİN ÖZEL İNCELEMELER

Reklam Kurulu, indirimli satışlar için yapılan reklam ve ticari uygulamaları da mercek altına aldı. İncelemesi tamamlanan 14 dosyadan 12’si mevzuata aykırı bulundu. Özellikle kasım ayı indirim kampanyalarının devam ettiği dönemde, tüketicilerin mağdur olmaması için uyarılarda bulunuldu.

İHTİYAÇLAR DOĞRU BELİRLENMELİ

Tüketicilerin dikkat etmesi gereken hususlar arasında alışveriş öncesi ihtiyaçların doğru belirlenmesi, satıcı ya da sağlayıcı hakkında ön inceleme yapılması, alınacak ürün veya hizmetin fiyatının emsalleriyle karşılaştırılması yer aldı.

İNDİRİM ORANLARI VE TUTARLAR KONTROL EDİLMELİ

Ayrıca indirim oranlarının ve tutarlarının kontrol edilmesi, internet sitesi adresinin doğruluğunun teyit edilmesi ve ödeme öncesinde güvenlik unsurlarının incelenmesi gerektiği vurgulandı.

ÖN BİLGİLENDİRME DOKÜMANLARI OKUNMALI

Tüketicilere, sosyal medya aracılığıyla yönlendirilmiş sayfalara karşı dikkatli olmaları ve ön bilgilendirme dokümanlarını ayrıntılı bir şekilde okumaları tavsiye edildi.

Yorumlar (0 yorum)
Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa