Mamak metrosu için ikinci ihale! Daha az teklif alındı

ABB, Mamak metro için ikinci ihaleye çıktı ve 8 firmadan teklif aldı. Alınan bu teklifler, ihale komisyonu tarafından değerlendirilecek.

Ecem Çetin Muhabir
YAYINLAMA
23 Kasım 2024 12:38
GÜNCELLEME
23 Kasım 2024 13:49
Mamak metrosu için ikinci ihale! Daha az teklif alındı
Ecem Çetin Muhabir

Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş'ın 2019 yerel seçimleri sırasında en önemli vaatlerinden birisi de 'Mamak metrosuydu'... 

Yavaş'ın verdiği müjdeli haber sonrası Mamak (Dikimevi-Natoyolu) metro projesinin hayata geçmesi için çalışma başlatılmıştı.

15 Ocak 2024 tarihinde Dikimevi – Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattı Projesi için ihale gerçekleştirilmişti. Ancak, Ankara Büyükşehir Belediyesi  firmalardan gelen tekliflerin yaklaşık maliyeti aşmasından dolayı ihaleyi iptal etti.

MAMAK METROSUNA İKİNCİ İHALE 

Ankaralıların büyük bir sabırsızlıkla beklediği Mamak metrosu için ikinci kez ihale gerçekleştirildi. 

187,3 milyon Euro FARK

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile Fransız Kalkınma Ajansı tarafından finanse edilmesi planlanan metro projesinde, ikinci ihale ile önemli bir maliyet düşüşü sağlandı. İki ihale arasında, en düşük teklifler arasında 187,3 milyon Euro (yaklaşık 6,7 milyar TL) fark oluştu.

15 Ocak 2024 tarihinde yapılan ilk ihalede, ön yeterlilik alan 9 firmadan sadece 5’i teklif verdi. En düşük teklifi Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ 575.141.666,90 Euro ile sundu. Diğer teklif veren firmalar ve teklifleri ise şu şekildeydi:

  • Rönesans Medikal Taahhüt İnşaat AŞ: 605.444.485 Euro
  • Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt AŞ: 579.767.006 Euro
  • Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret AŞ: 594.000.000 Euro
  • Makyol İnşaat Sanayi ve Turizm Ticaret AŞ: 579.257.958 Euro

Yüksek tekliflerin ardından, Ankara Büyükşehir Belediyesi kamu yararını gözeterek şartlarda bazı düzenlemelere gitti.

ikinci ihale şartları 

Belediye, ikinci ihale öncesinde şu değişiklikleri yaptı:

  • Yaklaşık maliyet güncellendi.
  • Katılım şartları yeniden belirlendi.
  • İş ortaklıklarına imkan tanındı.
  • Sözleşme para birimi Türk Lirasına çevrildi.
  • Fiyat farkı verilmesine yönelik düzenlemeler yapıldı.

Bu değişiklikler sonrası 22 Kasım 2024’te gerçekleştirilen ikinci ihaleye daha fazla katılım sağlandı. Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt AŞ, 387.850.699,60 Euro ile en düşük teklifi sundu. Diğer teklifler ise şu şekilde sıralandı:

  • Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret AŞ: 507.384.896,20 Euro
  • Nurol İnşaat ve Ticaret AŞ: 508.831.834,36 Euro
  • Dillingham İnşaat: 490.318.501,48 Euro
  • Rail Vicas Nigam Limited: 541.542.260,95 Euro
  • Aga İnşaat İş-Özgün İnşaat Ortaklığı: 547.971.454,42 Euro
  • Makyol AŞ-Özkar AŞ Ortak Girişimi: 701.310.108,11 Euro
  • Doğuş İnşaat ve Ticaret AŞ: 461.895.217,92 Euro

İHALE KOMİSYONU DEĞERLENDİRECEK 

İlk ve ikinci ihalelerdeki en düşük teklifler arasında tam 187.290.967,30 Euro fark bulunuyor. Bu farkın, yaklaşık 6,7 milyar TL’lik tasarruf anlamına geldiği belirtiliyor. İhale komisyonunun değerlendirme sürecinin ardından, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın uygun görüşü alındığında, sözleşme aşamasına geçilecek.

3,5 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor

Proje kapsamında, toplam uzunluğu 7,46 kilometre olan bir yeraltı raylı sistem hattı inşa edilecek. Hat üzerinde 8 istasyon bulunacak ve peron uzunlukları 90 metre olacak şekilde planlandı. İnşaatın 3,5 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor.

Yorumlar (0 yorum)
Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa