Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş'ın 2019 yerel seçimleri sırasında en önemli vaatlerinden birisi de 'Mamak metrosuydu'...
Yavaş'ın verdiği müjdeli haber sonrası Mamak (Dikimevi-Natoyolu) metro projesinin hayata geçmesi için çalışma başlatılmıştı.
15 Ocak 2024 tarihinde Dikimevi – Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattı Projesi için ihale gerçekleştirilmişti. Ancak, Ankara Büyükşehir Belediyesi firmalardan gelen tekliflerin yaklaşık maliyeti aşmasından dolayı ihaleyi iptal etti.
MAMAK METROSUNA İKİNCİ İHALE
Ankaralıların büyük bir sabırsızlıkla beklediği Mamak metrosu için ikinci kez ihale gerçekleştirildi.
187,3 milyon Euro FARK
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile Fransız Kalkınma Ajansı tarafından finanse edilmesi planlanan metro projesinde, ikinci ihale ile önemli bir maliyet düşüşü sağlandı. İki ihale arasında, en düşük teklifler arasında 187,3 milyon Euro (yaklaşık 6,7 milyar TL) fark oluştu.
15 Ocak 2024 tarihinde yapılan ilk ihalede, ön yeterlilik alan 9 firmadan sadece 5’i teklif verdi. En düşük teklifi Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ 575.141.666,90 Euro ile sundu. Diğer teklif veren firmalar ve teklifleri ise şu şekildeydi:
Yüksek tekliflerin ardından, Ankara Büyükşehir Belediyesi kamu yararını gözeterek şartlarda bazı düzenlemelere gitti.
ikinci ihale şartları
Belediye, ikinci ihale öncesinde şu değişiklikleri yaptı:
Bu değişiklikler sonrası 22 Kasım 2024’te gerçekleştirilen ikinci ihaleye daha fazla katılım sağlandı. Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt AŞ, 387.850.699,60 Euro ile en düşük teklifi sundu. Diğer teklifler ise şu şekilde sıralandı:
İHALE KOMİSYONU DEĞERLENDİRECEK
İlk ve ikinci ihalelerdeki en düşük teklifler arasında tam 187.290.967,30 Euro fark bulunuyor. Bu farkın, yaklaşık 6,7 milyar TL’lik tasarruf anlamına geldiği belirtiliyor. İhale komisyonunun değerlendirme sürecinin ardından, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın uygun görüşü alındığında, sözleşme aşamasına geçilecek.
3,5 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor
Proje kapsamında, toplam uzunluğu 7,46 kilometre olan bir yeraltı raylı sistem hattı inşa edilecek. Hat üzerinde 8 istasyon bulunacak ve peron uzunlukları 90 metre olacak şekilde planlandı. İnşaatın 3,5 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor.