BAYRAKTAR TB3, DESTEK EKİPMANI OLMADAN İNİŞ KALKIŞ TESTLERİNİ TAMAMLADI
Milli üretim Bayraktar TB3 SİHA, Çanakkale açıklarında seyreden TCG Anadolu gemisine iniş-kalkış testlerini başarıyla gerçekleştirdi. Baykar’ın açıklamasına göre, Bayraktar TB3, kısa pistli gemilere iniş-kalkış yapabilen dünyanın ilk SİHA’sı olarak dikkat çekiyor. Testler sırasında destek ekipmanı kullanılmadı.
ORTALAMA 20 BİN FEET İRTİFADA UÇUŞ GERÇEKLEŞTİRDİ
Dün gerçekleştirilen testte Bayraktar TB3, Çanakkale açıklarında TCG Anadolu gemisinden iki kez iniş ve kalkış yaptı. Bu süreçte herhangi bir iniş destek ekipmanı kullanılmadı. Milli SİHA, test esnasında ortalama 20.000 feet irtifada uçtu ve bu uçuşu başarıyla tamamladı.
RAMPADAN KALKIŞ VE KISA PİSTE İNİŞ YAPTI
Keşan’da gerçekleşen rampa testleri ve açık denizlerdeki yaklaşma testlerini tamamlayan Bayraktar TB3, 19 Kasım’da TCG Anadolu gemisinden kalkış yaptı. 12 derece eğime sahip kısa pistten havalanan milli SİHA, 46 dakikalık test uçuşu sırasında Ege ve Akdeniz’in kesişim noktasında manevralar gerçekleştirdi ve destek ekipmanı olmaksızın piste iniş yaptı.
36 BİN FEET İRTİFA TESTİNDE BAŞARI SAĞLADI
Bayraktar TB3, 25 Haziran’da Keşan’da bulunan Baykar Uçuş Eğitim ve Test Merkezi’nde 36.310 feet yüksekliğe ulaştığı Yüksek İrtifa Sistem Performans Testi’ni başarıyla tamamladı. Yerli olarak geliştirilen TEI PD-170 motoru ile uçan SİHA, kritik bir eşiği daha aşarak Türk havacılık tarihindeki başarılarını artırdı. Türk milli havacılık tarihinde en yüksek irtifa rekoru ise Bayraktar AKINCI TİHA’ya ait ve bu rakam 45.118 feet olarak kaydedildi.
828 SAATLİK TOPLAM UÇUŞ SÜRESİNE ULAŞTI
Bayraktar TB3 bugüne kadar toplamda 828 saat 57 dakika uçuş gerçekleştirdi. Milli SİHA, 20 Aralık 2023’te düzenlenen uzun uçuş testinde yere inmeden 32 saat boyunca havada kalarak 5.700 kilometre yol kat etti. Bu test, SİHA’nın dayanıklılığını ve uzun süreli operasyon yeteneklerini bir kez daha ortaya koydu.
MİLLİ SİHA, MİLLİ KAMERA İLE HAVALANDI
Bayraktar TB3 SİHA, 26 Mart’ta ASELSAN tarafından geliştirilen yerli ve milli ASELFLIR-500 sistemi ile ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Bu testle birlikte, dünya standartlarının üzerinde bir performans sunan ASELFLIR-500 Elektro-Optik Keşif, Gözetleme ve Hedefleme Sistemi, Bayraktar TB3’e entegre edildi. Entegrasyon süreci başarıyla tamamlanan sistem, SİHA’nın kabiliyetlerini daha da artırdı.
SINIFININ LİDERİ OLACAK
Katlanabilen kanat yapısıyla dikkat çeken Bayraktar TB3, teknik özellikleri ve sahip olacağı ileri kabiliyetlerle sınıfında lider bir insansız hava aracı olmaya hazırlanıyor. Görüş hattı ötesi haberleşme özelliği sayesinde çok uzun mesafelerden kontrol edilebilecek olan milli SİHA, keşif, gözetleme, istihbarat ve taşıdığı akıllı mühimmatlarla taarruz görevlerini deniz aşırı hedeflere karşı yerine getirecek. Bayraktar TB3’ün bu özellikleri, Türkiye’nin savunma gücüne önemli katkılar sağlayacak.
BAYKAR İHRACAT ŞAMPİYONLUĞUNU SÜRDÜRÜYOR
Projelerini başlangıçtan itibaren tamamen öz kaynaklarıyla gerçekleştiren Baykar, 2003’te başlayan İHA AR-GE sürecinden bu yana gelirlerinin %83’ünü ihracattan sağladı. 2023 yılında 1,8 milyar dolarlık ihracat geliri elde eden şirket, tüm sektörler arasında Türkiye’nin en fazla ihracat yapan ilk 10 firması arasına girdi.
SAVUNMA SANAYİİNDE ÜST ÜSTE İHRACAT LİDERİ
Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Baykar 2021, 2022 ve 2023 yıllarında savunma ve havacılık sektöründe ihracat lideri oldu. Şirket, 2023 yılında bu sektörün ihracatının üçte birini tek başına gerçekleştirdi ve gelirlerinin %90’ından fazlasını ihracattan sağladı.
BAYKAR’IN ANLAŞMALARI İHRACATA DAYANIYOR
Dünyanın en büyük insansız hava aracı üreticisi olan Baykar’ın halihazırdaki sözleşmelerinin %97,5’i ihracattan kaynaklanıyor. Şirket, Bayraktar TB2 SİHA için 34 ülke ile, Bayraktar AKINCI TİHA için ise 10 ülkeyle ihracat anlaşması imzaladı. Toplamda, Baykar insansız hava araçları 35 ülkeye ihraç ediliyor.