CHP, ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ KANUNU'NUN İPTALİ İÇİN AYM'YE BAŞVURDU
CHP (Cumhuriyet Halk Partisi), Öğretmenlik Mesleği Kanunu’nun yürürlüğünün durdurulması ve iptali talebiyle AYM'ye (Anayasa Mahkemesi) başvurdu. CHP (Cumhuriyet Halk Partisi) Grup Başkanvekili Gökhan Günaydın ve beraberindeki partililer, başvuru işlemlerinin ardından basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.
AYM'NİN HIZLI KARAR ALMASININ ÖNEMİ
Gökhan Günaydın, AYM (Anayasa Mahkemesi) tarafından özellikle kamuoyunu yakından ilgilendiren konularda hızlı karar alınmasının önemini vurguladı. Yüksek Mahkeme’nin kararlarının Resmî Gazete’de yayımlanmasının bazen 5-6 ay sürdüğünü belirten Günaydın, bu durumun kamu vicdanında rahatsızlık yarattığını ifade etti.
ANAYASA'YA AYKIRILIK VURGUSU
CHP’nin (Cumhuriyet Halk Partisi) 1 Haziran 2023’ten bu yana 39 yasayı ve kararnameyi AYM'ye (Anayasa Mahkemesi) taşıdığını hatırlatan Günaydın, bunun CHP’nin (Cumhuriyet Halk Partisi) tercih ettiği bir durum olmadığını belirtti. Bu başvuruların, hem TBMM’de (Türkiye Büyük Millet Meclisi) hem de Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri ile sıkça Anayasa’ya aykırı düzenlemelerin yapılmasından kaynaklandığını dile getirdi.
KANUNA YÖNELİK ELEŞTİRİLER
CHP (Cumhuriyet Halk Partisi) Genel Başkan Yardımcısı Suat Özçağdaş, 18 Ekim 2024’te Resmî Gazete’de yayımlanan Öğretmenlik Mesleği Kanunu’nun iptaline yönelik başvurularında yer alan gerekçeleri açıkladı. Özçağdaş, öğretmenler tarafından kullanılacak okul dışı imkânların kapsamının belirsiz olduğunu ifade etti. Ayrıca, hazırlık eğitimine alınacak öğretmenler ve sözleşmeli öğretmenler için güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması öngörülmesinin liyakati gözetmek yerine siyasi saiklere yol açabileceğini söyledi.
ÖĞRETMENLERİN VE EĞİTİM SİSTEMİNİN SORUNLARINA ÇÖZÜM YOK
Özçağdaş, aday öğretmen yetiştirme programının içeriğinin netleştirilmediğini ve eğitim sırasında yapılacak değerlendirmeler için somut ölçütlerin belirlenmediğini belirtti. Kanunun 1,2 milyon öğretmeni, 1 milyon atanmayan öğretmeni ve 19 milyon öğrenciyi doğrudan ilgilendirdiğini ifade eden Özçağdaş, yasanın öğretmenlerin ekonomik sorunlarını veya özel sektörde kaybedilen haklarını çözmediğini savundu. Özçağdaş, bu düzenlemenin millî eğitim sistemini iyileştirmekten uzak olduğunu belirtti.