Rekabet Kurulu, Google’a yönelik yürüttüğü reklamcılık soruşturmasını tamamlayarak şirkete 2 milyar 607 milyon 563 bin 963 lira idari para cezası verilmesine hükmetti. Karar, Rekabet Kurumunun internet sitesinden duyuruldu.
SORUŞTURMANIN KAPSAMI
Soruşturmada Google’ın, YouTube platformunun envanterini yalnızca kendi talep tarafı platformları (DSP) üzerinden satın alınabilir hale getirdiği ve bağımsız hizmet sağlayıcıların YouTube reklamlarını doğrulamasını engellediği iddialarına yer verildi.
Şirketin bu iddialarla ilgili sunduğu taahhütlerin kabul edildiği ve bu kapsamda soruşturmanın sonlandırıldığı ifade edildi.
GOOGLE’IN DİKEY BÜTÜNLEŞİK YAPISI MERCEK ALTINDAYDI
Açıklamada, Google’ın çevrim içi reklam teknolojisi hizmetlerinde dikey bütünleşik yapıda hareket ettiği ve kendi ürünlerini kayırdığı belirtildi.
Şirketin DSP’lerinden gelen envanter taleplerini kendi arz tarafı platformlarına (SSP) yönlendirdiği ve yayıncı reklam sunucusu aracılığıyla kendi SSP hizmetini (AdX) kayırdığı iddiaları detaylı şekilde incelendi.
HAKİM KONUM VE CEZA GEREKÇESİ
Rekabet Kurulu, Google’ın DSP ve yayıncı reklam sunucusu hizmetleri pazarlarında hakim durumda olduğuna karar verdi. Özellikle, yayıncı reklam sunucusu hizmetlerinde şirketin kendini kayırma eylemleriyle rakiplerin faaliyetlerini zorlaştırdığına dikkat çekildi.