MGR'NİN TESTLERİ BAŞARIYLA TAMAMLANDI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türk mühendislerince geliştirilen Milli Gözetim Radarı (MGR) Mode-S SSR'nin test süreçlerinin başarıyla tamamlandığını açıkladı. Uraloğlu, hava trafik kontrol sistemleriyle entegrasyon çalışmalarının ardından MGR'nin bu yılın ilk çeyreğinde hizmete alınmasının planlandığını belirtti.
RADAR, GAZİANTEP'TE KONUMLANDIRILDI
Uraloğlu, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) ve TÜBİTAK BİLGEM işbirliğiyle geliştirilen MGR’nin kesin kabulünün 2024 yılı aralık ayında yapıldığını bildirdi. Gaziantep Havalimanı yakınlarındaki Gaffur Baba Tepesi’ne kurulan radar yerleşkesinin hazır hale getirildiğini ifade etti.
HAVACILIKTA MİLLİ ÜRETİMİN ÖNEMİ
Türkiye’nin sivil havacılık alanında geliştirdiği ilk yerli ve milli radar olan MGR'nin, hava trafik kontrol sistemleriyle entegre bir şekilde çalışarak trafiği daha verimli hale getireceğini vurgulayan Uraloğlu, "Bu radar, havacılık alanındaki yerli üretim hamlemizin önemli bir adımıdır." dedi.
MGR, İHRACAT POTANSİYELİ TAŞIYOR
MGR'nin gelecekte diğer ülkelere satılabileceğini ve Türkiye ekonomisine katkı sağlayacağını belirten Uraloğlu, "Türkiye, sivil gözetim radarı üreten bir ülke olmanın ötesine geçerek, ihraç eden bir konuma gelecektir." ifadelerini kullandı.
GENİŞ KAPSAMLI TEKNOLOJİK YETENEKLER
Uraloğlu, MGR'nin Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) ve EUROCONTROL standartlarına uygun olarak tasarlandığını açıkladı. Birincil gözetim sistemiyle 112 kilometreye kadar, ikincil gözetim sistemiyle ise 370 kilometreye kadar alanda 1000 hava aracını aynı anda gözetleyebileceğini belirtti. Radarın 7 gün 24 saat kesintisiz çalışacağını da ekledi.
TÜRK HAVA SAHASINA TAM KAPSAMLI GÜVENLİK
MGR'nin ülke geneline yaygınlaştırılacağını belirten Uraloğlu, böylece Türk hava sahasının 1 milyon kilometrekarelik alanının yerli ve milli teknolojilerle izleneceğini ve havacılık sektöründeki dışa bağımlılığın azaltılacağını söyledi.