GAZZE'DEKİ SALDIRILARA TEPKİLER DEVAM EDİYOR
İsrail'in bir buçuk yılı aşkın süredir Gazze'de devam eden saldırılarına yönelik uluslararası tepkiler sürüyor. Pek çok ülkede insanlar protestolar düzenlerken, İsrail'e destek veren markalar da tüketicilerin boykotlarıyla karşı karşıya kaldı.
SOSYAL MEDYADAKİ BOYKOT ÇAĞRILARI EKONOMİYİ ETKİLİYOR
Sosyal medya platformlarında hızla yayılan boykot çağrıları, tüketici davranışlarını değiştirerek büyük markalar üzerinde ekonomik baskı oluşturuyor. Bu durum, özellikle küresel çapta faaliyet gösteren dev şirketlerin mali tablolarında kayıplara yol açtı.
STARBUCKS'IN SATIŞLARI DÜŞTÜ
Küresel kahve zinciri Starbucks, 2024 mali yılını %2 oranında düşen küresel satışlarla kapattı.
Şirketin karşılaştırılabilir mağaza satışları, Kuzey Amerika ve ABD'de (Amerika Birleşik Devletleri) %2, uluslararası pazarlarda %4 ve Çin'de %8 oranında azaldı.
MCDONALD'S VE KFC BOYKOTLARDAN ETKİLENDİ
İsrail'e destek verdiği gerekçesiyle boykot edilen McDonald's'ın kârında düşüş yaşandı.
2024 yılının üçüncü çeyreğinde küresel satışlar %1,5 azalırken, net kâr %3 düşerek 2,26 milyar dolara geriledi.
2023 yılının üçüncü çeyreğinde şirket 2,32 milyar dolar kâr açıklamıştı. Hisse başına kâr ise 3,17 dolardan 3,13 dolara düştü.
ABD (Amerika Birleşik Devletleri) merkezli KFC de boykottan nasibini aldı.
İsrail'in Gazze'deki zulmüne tepki göstermek ve Filistinlileri desteklemek için hayata geçirilen boykot sonrası KFC, Malezya'da bulunan 108 şubesini geçici süreyle kapatmak zorunda kaldı.