RAMAZAN AYINDA "ALO 190 DİNİ DANIŞMA" HATTINA YÖNELİK ARTAN İLGİ
Ramazan ayında, oruçla ilgili sorular ve dini konulara dair merak artıyor. Vatandaşlar, doğru ve güvenilir bilgilere ulaşmak için Diyanet İşleri Başkanlığının "Alo 190 Dini Danışma" hattını arayarak sorularını yöneltiyor. Bu dönemde "Alo Fetva Hattı" olarak da bilinen bu hatta yönelik çağrılar, belirgin bir şekilde artış gösteriyor.
2012 YILINDA KURULAN HİZMET
Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu Uzmanı Halil Kılıç, 2012 yılında faaliyete geçen "Alo 190" hattının, o zamandan itibaren tüm illerde hizmet vermeye başladığını belirtti. Fetva hattının 2021 yılına kadar yalnızca illerin müftülükleriyle sınırlı olduğunu ifade eden Kılıç, 2021 yılında çağrı merkezi sistemine geçilmesiyle birlikte vatandaşların nerede olurlarsa olsunlar bu hizmete kolaylıkla erişebilecek duruma geldiklerini aktardı.
RAMAZAN DÖNEMİNDE REKOR KIRILDI
Ramazan ayında hat üzerinden gelen soru sayısında büyük bir artış yaşanıyor. Kılıç, normal zamanlarda günde ortalama 4000-5000 olan çağrı sayısının, Ramazan ayında her gün 18.000'in üzerine çıktığını ifade etti. 3 Mart Pazartesi günü 19.208 soruya yanıt verildiğini dile getiren Kılıç, bu alanda bir rekor kırıldığı belirtildi.
ORUCUN BOZULMASINA YÖNELİK SORULAR ÖNE ÇIKIYOR
Gelen soruların çoğunun oruçla ilgili olduğunu dile getiren Kılıç, özellikle orucu bozan ve bozmayan durumlarla ilgili soruların yoğunluk kazandığı bilgisini paylaştı. Diyanet İşleri Başkanlığı, ramazan ayında oruç tutanların karşılaştığı zorluklarla ilgili çeşitli konularda rehberlik ediyor.
EN ÇOK SORU HANGİ İLLERDEN GELİYOR?
Çağrı merkezi sistemi sayesinde her ilden gelen soruların verileri takip edilebiliyor. İstanbul, Türkiye'nin en kalabalık ili olduğu için en fazla sorunun geldiği il konumunda. İstanbul'u, Ankara ve İzmir takip ediyor. Nüfus yoğunluğuna bağlı olarak büyük şehirlerden daha fazla soru geliyor. İstanbul'dan günlük ortalama 5000-6000 soru gelirken, diğer illerde bu sayı daha düşük kalıyor.