ANKARA'NIN TRAFİK ÇİLESİ DERİNLEŞİYORDünya çapında trafik yoğunluğunu analiz eden Inrix Traffic Scorecard'ın 2024 raporuna göre, Ankara ilk kez en kötü trafiğe sahip şehirler listesine girerek 28. sıraya yerleşti. Uzun yıllardır trafik sıkışıklığıyla mücadele eden İstanbul ise bu yıl da zirvedeki yerini korudu. Ankara’nın listeye dahil olması, başkentte ulaşım sorununun giderek daha büyük bir probleme dönüştüğünü gösteriyor.
Inrix'in verilerine göre İstanbul, dünyanın en kötü trafiğine sahip şehri olma özelliğini bu yıl da sürdürüyor. Özellikle sabah ve akşam saatlerinde ev ile iş arasındaki yolculuk süresi ciddi şekilde uzuyor. Yoğun saatlerde, sürücülerin bekleme süresi neredeyse iki katına çıkıyor. Şehirde yıllardır yapılan ulaşım projelerine rağmen trafik sıkışıklığı, küresel ölçekte dikkat çeken bir sorun olmaya devam ediyor.
ANKARA'DA TRAFİK KİLİT NOKTAYA ULAŞTI
Başkent Ankara’da trafik yoğunluğu her geçen gün artıyor. İstanbul’u aratmayan görüntüler, sosyal medyada büyük yankı uyandırırken, sabah ve akşam saatlerinde kilometrelerce uzayan araç kuyrukları vatandaşları isyan ettiriyor. Ana arterlerdeki yoğunluk, şehir genelinde ulaşımda ciddi aksamalara neden oluyor.
Ankara’daki trafik sorunu, Inrix Traffic Scorecard listesinde bu yıl şehri 28. sıraya taşıdı. Rapora göre, Ankara’da trafik yoğunluğu 2022'den bu yana %23 oranında arttı. Trafikte kaybedilen süre 60 dakikaya kadar çıkarken, şehrin altyapı yetersizliği ve iç göçle artan nüfus yoğunluğu trafiği daha da zorlaştırıyor.
YOL PROJELERİ VE METRO YATIRIMLARI YETERSİZ KALIYOR
Ankara'daki trafik sorununa yönelik çözüm üretilememesi, halkın tepkisini artırıyor. Yol genişletme projelerinin hayata geçirilmemesi, toplu ulaşımın yetersiz kalması ve iki seçimdir vaat edilen metro projelerine henüz başlanmaması, kentte ulaşımı içinden çıkılmaz bir hale getiriyor.
"YOLLAR TRAFİĞİ AZALTMADI, DAHA DA SIKIŞTIRDI"
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, yerel seçimler öncesinde katıldığı bir YouTube yayınında başkentin trafik sorununa dair çarpıcı açıklamalarda bulundu. Yavaş, ne kadar fazla yol açılırsa trafiğin o kadar sıkışacağını savunarak, bu görüşü nedeniyle eleştirildiğini dile getirdi. Ankara'daki trafik yoğunluğunun artmasıyla birlikte, şehirde sabah ve akşam saatlerinde ev-iş arasındaki ulaşım süresi ortalama 35 dakikadan 65 dakikaya kadar yükseldi. Yavaş'ın, yeni yol ve bulvar projelerinin trafiği azaltmak yerine artıracağı yönündeki görüşü, sosyal medyada tartışma yarattı.
Inrix Traffic Scorecard 2024 raporuna göre, dünyanın en kötü trafiğine sahip 10 şehir şu şekilde sıralandı:
....
28. Ankara