Leke 1 değil 8 yıkamada geçti! Deterjan markasına ceza kesildi

Ünlü deterjan markasının tek yıkamada geçtiğini iddia ettiği lekenin 8 yıkamada geçtiği tespit edildi. Bunun üzerine üretici firmaya ceza kesildi.

BF
Banu Fırıncılar Muhabir
YAYINLAMA
10 Mart 2025 11:12
GÜNCELLEME
10 Mart 2025 12:38
Leke 1 değil 8 yıkamada geçti! Deterjan markasına ceza kesildi
BF
Banu Fırıncılar Muhabir

TİCARET BAKANLIĞI ARIEL'İN REKLAMLARINI İNCELEDİ

Ticaret Bakanlığı, yanıltıcı reklamlara karşı yürüttüğü denetimler kapsamında temizlik ürünleri sektöründe faaliyet gösteren Ariel markasını incelemeye aldı. Procter & Gamble firmasına ait Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi toz deterjanının televizyon reklamları, tüketicilerden gelen şikâayetler doğrultusunda Reklam Kurulu tarafından değerlendirmeye tabi tutuldu. Reklamlarda, ürünün rakip markalara kıyasla daha az deterjan kullanılarak daha etkili temizlik sağladığı iddia ediliyordu.

İDDİALARIN GERÇEĞİ YANSITMADIĞI BELİRLENDİ

Reklam Kurulu tarafından yapılan incelemede, Ariel’in tanıtımlarında rakip markaların 2 ölçek deterjan kullandığı, ancak Ariel’in 1 ölçekle aynı temizlik performansını sunduğu yönünde ifadeler kullanıldığı tespit edildi. Ürünün üstün performans iddialarını desteklemek için sunulan IPSOS raporunun bilimsel olarak geçerli olmadığı ve karşılaştırmalı testlerin uygun koşullarda yapılmadığı belirlendi. Bu nedenle reklamların gerçeği yansıtmadığı sonucuna varıldı.

TESTLERDE YIKAMA SAYISI BELİRLENEN SINIRI AŞTI

Ürünün tek yıkamada çeşitli lekeleri çıkardığına dair iddialar da testlerle incelendi. Yapılan analizlerde, reklamda gösterilen temizlik performansının elde edilmesi için çarşafların 8 kez yıkandığı tespit edildi. Bu durumun, ilgili yönetmeliklere aykırı olduğu ve tüketiciyi yanıltıcı nitelikte olduğu değerlendirildi.

2,2 MİLYON LİRA PARA CEZASI UYGULANDI

Reklam Kurulu, yapılan incelemeler sonucunda Procter & Gamble firmasına 2,2 milyon lira idari para cezası verilmesine karar verdi. Ayrıca, ilgili televizyon reklamlarının yayından kaldırılması kararlaştırıldı.

TÜKETİCİLERİN BİLİNÇLİ OLMALARI GEREKİYOR

Bu kararın, tüketicilerin yanıltıcı reklamlar karşısında daha bilinçli hareket etmeleri açısından önemli bir adım olduğu vurgulandı. Ticaret Bakanlığı, tüketicileri yanıltıcı içeriklere karşı dikkatli olmaya ve satın alma kararlarını objektif değerlendirmelerle yapmaya davet etti.

Yorumlar (0 yorum)
Yorum kurallarını okudum ve kabul ediyorum.
Henüz yorum eklenmemiş, ilk yorum ekleyen siz olun.
Sonraki Sayfa